Gå til
tilmelding

Afholdt Tilmelding til fysisk deltagelse: Hvordan sikrer vi tilliden, når algoritmer og data bliver den afgørende konkurrenceparameter?

Kom med når ADD-projektet i samarbejde med brancheforeningen F&P (Forsikring & Pension) inviterer til debatarrangement den 02. november kl. 14-16.

Der er mulighed for både deltagelse online og fysisk. Tilmeld dig nedenfor for fysisk deltagelse eller tryk her for online deltagelse

 
Algoritmerne møder virkeligheden

Algoritmer og data er blevet en afgørende konkurrenceparameter for mange danske virksomheder. Faktisk har flere og flere danske virksomheder taget skridtet fuldt ud og digitaliseret store dele af behandlingen og kontakten til kunder. Algoritmerne har sneget sig ind i kundeservicen, i rådgivningen og skabt fuldautomatiserede beslutningsprocesser.

Forretningspotentialet er enormt og der investeres massivt i nye digitale løsninger i mange brancher. Spørgsmålet er, hvordan sikrer vi tilliden mellem kunder og virksomhed, når algoritmer og data bliver den afgørende konkurrenceparameter?

Det spørgsmål vil vi forsøge at besvare til debatarrangementet onsdag 2. november kl. 14-16. 

Programmet finder du længere nede på siden.

Debatarrangementet er tilrettelagt i et samarbejde mellem Forsikring & Pension og Algoritmer, Data og Demokrati-projektet, der er finansieret af Veluxfondene.

Gratis, men tilmelding kræves (begrænset antal pladser)

2. november 2022 kl. 14:00

Kunstforeningen Gl. Strand, Gl. Strand 48, 1202 København

Program

14.00-14.10: Velkomst

Indlæg ved Thomas Brenøe Vicedirektør i Forsikring & Pension og Lisbeth Knudsen, leder af ADD-projektets outreachindsats og Strategidirektør ved Altinget og Mandag Morgen.

14.10-14.30: AI: Potentiale, muligheder, myter, lovgivning og faldgruber. Speciel fokus på AI i service og support.

Indlæg ved Stephen Alstrup CEO & founder af SupWiz, algoritmeprofessor, filosof, DIKU, digital vismand i ATV, ekspertrådgiver datatilsynet m.m. Med udgangspunkt i konkrete cases som f.eks. sundhed.dk https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6990990737328762880 og simple eksempler forsøges givet en hurtig indflyvning. Sundhed.dk beskriver hvorledes man lykkedes med på få uger at gå fra ingenting til at håndtere kompliceret og skiftende kommunikation under kraftig opskalering.

14.30-14.50: Hvordan påvirker digitaliseringen af kunderelation og produkter, forholdet mellem kunde og virksomhed?  

Indlæg ved Postdoc, Johann Ole Willers fra CBS, som vil præsentere forskningsbaserede indsigter i emnet.

14.50-15.05: Case: Kan algoritmen stoppe boom i antallet af langtidssygemeldinger?

Algoritmen hjælper til at undgå langtidssygemeldinger: Indlæg ved PFA, Daniel Hasselager Brevadt, Chef for AI & Analytics, PFA. Hos PFA oplever man et boom i antallet af lange sygemeldinger. Men med den rette indsats kan man spotte og stoppe forløb, som potentielt ender med en lang sygemelding. For at finde disse tilfælde i tide bruger PFA kunstig intelligens til at hjælpe selskabet med at spotte de langtidssyge – og få dem i behandling, inden de går ned med flaget.

15.05-15.20: Case: Algoritmen tager telefonen

82% af kunderne ville hellere betjenes af en voicebot, end at vente i køen på at snakke med et menneske. Sådan lyder en af erfaringerne fra Topdanmarks pilotprojekt på "Conversational AI”. I dag er projektet ikke længere en pilot. Når kunderne ringer til kundeservice i Topdanmark, får de i første omgang ikke et menneske i røret. De hører stemmen fra Voicebotten.
Bag projektet ligger overvejelser om, hvordan kunderne ville reagere og hvorvidt teknologien var moden nok til at møde kunderne. Samtidig er der fokus på at finde nye områder, hvor kunstig intelligens kan supplere traditionel kundeservice, eksempelvis anmeldelse af skader. Hør mere, når Louise Oksholt, Product Owner - Conversational AI hos Topdanmark, fortæller om projektet.
 

15.20–16.00: Panelsamtale: Hvordan sikrer vi tilliden, når algoritmer og data bliver den afgørende konkurrenceparameter?

Paneldeltagere: Thomas Brenøe, Vicedirektør ved Forsikring & Pension, Daniel Hasselager Brevadt, Chef for AI & Analytics, PFA, Anette Høyrup, Chefjurist ved Forbrugerrådet Tænk, Louise Oksholt, Product Owner - Conversational AI hos Topdanmark og Stephen Alstrup CEO & founder af SupWiz, algoritmeprofessor, filosof, DIKU, digital vismand i ATV, ekspertrådgiver datatilsynet m.m. . Lisbeth Knudsen er moderator for samtalen.

Efter arrangementet er der fri adgang til kunstforeningens aktuelle udstillinger med Lee Lozano og Svend Sømod. Adgang til udstillingerne lukker kl. 18