Fremtidens forbruger adfærd 2018-2019


Forbrugernes adfærd og købevaner forandrer sig i et tempo, som aldrig er set før. I takt med digitalisering og nye teknologiers indtog flyttes kundekontakten til digitale platforme, der går på tværs af landegrænser. Teknologien giver nye muligheder for personlig betjening af digitale assistenter, der kender vores præferencer og købsmønstre. En personlig service der kan være svær at matche i et offline miljø.


Danmark er et af verdens mest digitaliserede lande, og alligevel er andelen af nethandel overraskende lille - der er med andre ord et stort uudnyttet potentiale, som vi enten selv kan udfri eller lade de udenlandske giganter få adgang til. De, der får andel i potentialet, er dem, der forstår forbrugerens adfærd i morgen.


New Retail er et begreb, som fremskriver forståelsen for, at forbrugernes behov og adfærd er styrende for vores online/offline tilstedeværelse. I detailbranchen skal vi bruge New Retail til at være relevante og interessante 360 grader rundt om forbrugeren – vi skal se mulighederne i fremtidens detail, hvor handel, oplevelser, livsstil, underholdning og convenience smeltes sammen alt efter brugerens behov.


Mandag Morgen samler et netværk af centrale aktører i detailbranchen, så vi i fællesskab kan løfte det uudnyttede potentiale. Vi vil gennem inspirerende oplæg og professionelt faciliterede dialoger bringe hinandens viden og erfaringer i spil på en måde, der skaber nye perspektiver og løsninger på de udfordringer, der følger med den digitale udvikling. I Mandag Morgens nye netværk ‘Fremtidens forbrugeradfærd’ arbejder vi på at ruste ledere og beslutningstagere i detailbranchen til at gribe muligheder, der opstår i samspillet mellem nye typer af forbrugere og teknologier.

Programmet for 2018-2019 er fortsat under udarbejdelse, men allerede fastlagte temaer, oplægsholdere og datoer kan ses nedenfor. 

 

En sammenhængende kunderejse

Leif Bode Nielsen, Sr. Omni-Channel Manager, LEGO

Hvordan arbejder LEGO med at få deres digitale platforme til at spille sammen med butikkerne? Leif Bode Nielsen vil give os et indblik i, hvordan LEGO arbejder med kunderejser og optimering af kundeoplevelsen. Leif vil give sit bud på de mest succesfulde løsninger, og hvad de har lært undervejs.

Børsbygningen, 12. december 2018 kl. 9.30-12.30

 

Forbrugerens rettigheder

Anja Philip, formand for Forbrugerrådet Tænk.

Datadreven onlinehandel giver nye muligheder for detailhandlen såvel som for forbrugeren - det er både nemt, hurtigt, billigt og bekvemt. Men hvordan kan man sikre den enkelte forbrugers rettigheder i takt med, at stadig mere data og målrettet markedsføring bliver virkelighed?

Vi får besøg af Anja Philip, der som formand for forbrugerrådet Tænk vil give os et indblik i, hvordan vi kan være på forkant i forhold til at sikre forbrugernes rettigheder i en digital virkelighed.

Børsbygningen 26. februar 2019 9.30-12.30

 

Kinas ”New Retail” – hvad kan vi lære?

I Kina vokser markedet for e-commerce, samtidig med at de fysiske butikker følger med ved at tilbyde mere end en købsoplevelse. Gennem nye teknologier forstår den kinesiske detailindustri at integrere online og offline på en måde, der skaber nye og bekvemmelige oplevelser for forbrugeren. På dette møde undersøger vi, hvilke innovationer og best practices, vi bør kende til for at skabe en altomfattende New Retail-strategi.


Børsbygningen tirsdag d. 26 marts 2019 9.30-12.30

Døgnmøde 29 april

Lene Gaarde, CMO, IKEA & Simon Færch, Head of Digital Product Innovation, Coop

DanmarkNetværkets årlige topmøde finder sted på Grønbechs Hotel i Folkemødets hjemby Allinge på Bornholm. Omringet af vand og natur får du gennem et døgn mulighed for at mødes og diskutere med flere af landets vigtigste aktører. For at give de bedst mulige betingelser for at netværke suppleres det faglige program med en dejlig bornholmsk middag i hotellets spisestue og et besøg i hotelbaren, ‘Øltinget’.


Program:

•   Fly fra København til Bornholm og transport til Grønbechs Hotel, Allinge

•   Velkomst og indlogering på hotellet

•   Indlæg ved Lene Gaarde, CMO, IKEA

•   Fælles frokost

•   Indlæg ved Simon Færch, Head of Digital Product Innovation, Coop Danmark

•   Fælles middag med bornholmske råvarer i hotellets egen ‘Spisestuen’ og ‘Øltinget’

•   Overnatning med efterfølgende veltillavet morgenmad og transport hjem


Grønbechs Hotel, Allinge, Bornholm, onsdag 29. april 2019 inkl. overnatning

 

Kom fremtidens forbruger i forkøbet

Mikkel Holm Sørensen, Direktør, KL 7


Adfærdsvidenskabelige gennembrud og datarevolution har muliggjort målrettede adfærdspåvirkninger baseret på adfærdens biologiske, sociale og kontekstuelle faktorer og præcise måder at måle adfærd og effekten af interventioner. Få indsigt i, hvordan du kan designe kundeoplevelsen på en måde, der understøtter den ønskede adfærd. Vi får besøg af Mikkel Holm Sørensen, direktør i KL 7, som er førende inden for databaseret adfærdsdesign og kendt for at skabe store og betydningsfulde forandringer gennem ganske få ændringer i mødet med forbrugeren.


Ubbes, Ny Vestergade 1, København K, 4. juni 2019 kl 15.00-18.00

  

 Med forbehold for ændringer.