strategisk design


Brug visualiseringer til de komplicerede budskaber

Brug visualiseringer til de komplicerede budskaber

Der bliver talt og skrevet utroligt meget om coronakrisen og klimakrisen – to abstrakte og uhåndgribelige kriser, som kræver, at vi ændrer vores adfærd. Hvis adfærdsændringen skal lykkes, er der få ting, der hjælper så meget som en visualisering.

Krisen skaber grobund for innovation og redesign

Krisen skaber grobund for innovation og redesign

KOMMENTAR: Virksomheder kan vælge to meget forskellige strategier for at komme igennem coronakrisen: De kan spare og skære, eller de kan vækste og innovere. Den sidste strategi kræver et grundlæggende brud med de traditionelle tankegange.

Googles seniordesigner: Fremtiden vindes på brugeroplevelser og nytteværdi

Googles seniordesigner: Fremtiden vindes på brugeroplevelser og nytteværdi

Vinderne af den globale konkurrence er ikke dem, der kommer først med den nyeste teknologi, men dem, der kommer med de løsninger, der giver mest mening for brugeren, mener Googles danske designstrateg, Philip Battin. Metoden er at teste og forbedre produktet igen og igen allerede i idefasen – og hurtigt at droppe de ting, der ikke virker.

Kreative erhverv skaber fremtidens job

Kreative erhverv skaber fremtidens job

Kreative erhverv udgør verdens hurtigst voksende sektor, og her ligger et stort uudnyttet potentiale for mere vækst, påpeger eksperter. Men kun et fåtal af de danske virksomheder udnytter mulighederne.

Virksomheder med sans for design tjener mere

LEGOs succes kan i høj grad tilskrives legetøjsgigantens 180 designere. Deres arbejde er inspireret af strategisk design, og virksomheder, der gør brug af den type innovationsprocesser, har det lange ben foran. Det konkluderer en rapport, Mandag Morgen og D2i – Design to Innovate står bag. Undersøgelser viser, at virksomheder, der benytter sig af strategisk design, i stor stil klarer sig bedre end andre virksomheder: De tjener mere, har større eksport og er langt bedre til at reorganisere sig i et omskifteligt marked. Alligevel arbejder 36 pct. af danske virksomheder slet ikke systematisk og strategisk med design.

ISOVER polstrer sig til fremtiden

Da finanskrisen i 2008 ramte Danmark, kunne det mærkes i Vamdrup, hvor isoleringsvirksomheden Saint-Gobain ISOVER på få år mistede en betragtelig del af sin omsætning. Men i stedet for at holde sig krampagtigt til den hidtige forretningsmodel, satte ISOVER gang i en innovationsproces, der med strategisk design løftede virksomheden ind i fremtiden. Løsningen blev større byggekoncepter, og i dag tilpasser virksomheden løbende sine koncepter, så de passer til kundernes behov.