Kunderne værgrer sig ved at fortælle detailhandlen, hvor de befinder sig

En ny analyse fra Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) viser, at kun 7 % af forbrugerne er villige til at lade butikker få adgang til deres smartphones og derigennem vide, hvor de befinder sig. Dermed har butikkerne svært ved at sende målrettede tilbud til kunder, hvis de befinder sig nær en butik, der udbyder ordningen.

Kun 7 % af forbrugerne er villige til at lade butikker få adgang til deres smartphones og derigennem vide, hvor de befinder sig. Det viser en rundspørge, som Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH) har fået lavet.

Umiddelbart er undersøgelsens resultater skidt nyt for de butikker, der gerne vil sende målrettede og personlige beskeder til forbrugere, der er i nærheden, skriver FDIH på sin hjemmeside.

Kunders villighed til at dele adgang til smartphones lokation med detailhandlen. Pct. af 1.210 besvarelser.

Det afhænger dog af, hvordan løsningerne strikkes sammen, mener Nikolaj Dahlgaard, medstifter & partner i Emplate. Virksomheden leverer teknologi, der giver butikker i storcentre mulighed for at sende personlig og målrettet kommunikation direkte til de forbrugere, der har hentet storcentrets app. Løsningen indebærer også, at kunderne kan få en reminder om ulæste kampagner, når de nærmer sig butikken:

”Kort fortalt, har vi taget storcentrenes reklameaviser, gjort dem digitale og ladet forbrugerne skræddersy dem, så de passer fuldstændig til deres behov. Det giver god mening for både butikker og kunder, fordi kommunikationen bliver personlig og relevant.”

Læs mere om undersøgelsen her.

Forrige artikel Globaliseringen giver danske familier kontante besparelser Globaliseringen giver danske familier kontante besparelser Næste artikel Ansatte i sjællandske kommuner har flest sygedage Ansatte i sjællandske kommuner har flest sygedage