Historien i tal

Rapport samler forskningsresultater om folkeskolereformen

SFI - Det Nationale Forskningscenter for Velfærd har samlet forskningsresultater om folkeskolereformen i en ny rapport.

Hvilke elementer i undervisning og ledelse gør en forskel for elevernes læring og trivsel? Det er det centrale spørgsmål, som en rapport fra Det Nationale Forskningscenter for Velfærd forsøger at samle op på ved at kigge på en række resultater fra følgeforskningsprogrammet for folkeskolereformen, som Undervisningsministeriet igangsatte, da reformen blev indført i 2014.

Formålet med forskningsprogrammet er bl.a., at skoler og kommuner løbende kan lære af de erfaringer, der gøres med at implementere reformen.

Et centralt mål med reformen er at fremme elevernes læring og trivsel. Til at understøtte dette mål peger reformen på en række elementer i undervisningen – fx bevægelse og undervisningsdifferentiering – som også var til stede på skolerne inden reformen, og som der nu skal arbejdes mere systematisk med.

Læs publikationen her.

 

Hent PDF


Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu




Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu