Xiaomi – en kinesisk hybrid af Apple og IKEA

Xiaomi – en kinesisk hybrid af Apple og IKEA

Xiaomi er et af Kinas stærkeste og mest populære varemærker, men de færreste i Europa eller USA har hørt om det. Det kommer vi til. På under ti år er Xiaomi vokset til at være et af de mest innovative og værdifulde kinesiske selskaber og er nu i fuld færd med at udvide til resten af verden.

El-biler kan gøre Kinas bilindustri global

El-biler kan gøre Kinas bilindustri global

Vestlige bilfabrikanter nyder godt af, at Kinas vækst og voksende middelklasse har gjort landet til verdens største bilmarked. Men udviklingen kan vende, for når elektriske og selvkørende biler bliver normen, kan det meget vel blive kinesiske bilmærker, der dominerer på vejene – også i USA og Europa.

Det handler ikke længere om produktet

Det handler ikke længere om produktet

En ny generation af internetselskaber har fokus på at skabe services oven på produkter. De binder digitale enheder sammen til større løsninger ud fra en ide om, at den værdi, de skaber, bunder ligeså meget i software som i hardware. Det er scooterproducenten NIU et eksempel på.