detailhandel

Dansk onlinesalg i Kina er en stor succes

Dansk onlinesalg i Kina er en stor succes

Salget af danske forbrugsvarer på de store kinesiske platforme vokser hastigt. De danske produkter passer godt til kinesiske familier med børn, men der er hård kamp om opmærksomheden på Alibaba.

Kræver adgang til Mandag Morgen | MM Next
'New retail' – online og offline handel smelter sammen

'New retail' – online og offline handel smelter sammen

Bestil dine dagligvarer, og få dem leveret inden for 30 minutter. I kinesiske supermarkeder kan kunderne få alle informationer om varerne, mens de handler. Til gengæld får butikken alle informationer om kunderne og deres køb. Mandag Morgen har været på indkøbstur i Shanghai – velkommen til new retail.

Kræver adgang til Mandag Morgen | MM Next
Detailhandlens digitale revolution splitter supermarkeder

Detailhandlens digitale revolution splitter supermarkeder

Dansk Supermarked og Coop ser vidt forskelligt på mulighederne for at gennemføre målrettet markedsføring ud fra kundernes forbrug og lave avancerede loyalitetsprogrammer knyttet an på betalingskortet. Det er ellers blevet muligt på grund af en ny betalingslov. Vi ser nærmere på de danske giganters strategier for loyalitetsprogrammer og markedsføring.

Kræver adgang til Mandag Morgen | MM Next
De gamle butikker skal igen genopfinde sig selv 

De gamle butikker skal igen genopfinde sig selv 

Med stemmestyring af nettet bliver det langt lettere at handle døgnet rundt. ”Vi kommer i princippet til at shoppe hele tiden,” forudser Dorte Wimmer, direktør i Retail Institute Scandinavia.

Kræver adgang til Mandag Morgen | MM Next
Butikker gør klar til fremtidens virtuelle shopping

Butikker gør klar til fremtidens virtuelle shopping

Fra svenske IKEA til kinesiske Alibaba eksperimenterer butikskæder og varehuse verden over med fremtidens shopping-universer, hvor købsoplevelsen sker i en kunstig virkelighed. Gennembruddet ventes med næste generation af mobiltelefoner, som får indbygget augmented reality.

Kræver adgang til Mandag Morgen | MM Next

Fremtidens handel er omnidimensional

De forretninger, der sørger for, at kunderne både kan handle online og i de fysiske butikker, har fremtidssikret deres gesjæft. Forbrugerne er klar, teknologierne er til stede. Det eneste, vi venter på, er, at brands og forretninger kommer med ind i den digitale tidsalder.