Analyse af medielandskabet i 26 lande

Årets udgave af Reuters medierapport "Reuters Institute Digital News Report 2016" giver ny viden om onlinebrugernes forbrug af nyhedssites.

Årets udgave af Reuters medierapport "Reuters Institute Digital News Report 2016" giver ny viden om onlinebrugeres forbrug af nyhedssites. Analysen er baseret på en meningsmåling, foretaget af analyseinstituttet YouGov, blandt 50.000 online nyhedsforbrugere i 26 lande - herunder Danmark.

Rapporten konkluderer blandt andet, at mediehusene rundt om i verden står overfor hidtil uset niveau af disruption af forretningsmodellerne på grund de sociale mediers stigende betydning. Langt de fleste brugere besøger ikke mediernes hjemmesider, men får dækket deres nyhedsoverblik via for eksempel Facebook. Min også en stigende modstand overfor online-reklamer udfordrer mediernes økonomi.

Hent PDF

Forrige artikel Digitale virksomheder skab vækst og job Digitale virksomheder skab vækst og job Næste artikel Mediernes udvikling i Danmark Mediernes udvikling i Danmark