Markedet for virtuelle genstande boomer :: Sådan arbejder fremtidens talenter

… og hvordan skaber man hjemlig hygge på Mars?

Peter Hesseldahl

Der er folk, som betaler flere hundrede tusind kroner for et maskingevær. Ikke et rigtigt, fysisk gevær, men et virtuelt gevær, som kan bruges til at spille Counter-strike.

Det globale marked for virtuelle genstande, som man kan bruge i spil, anslås af Bloomberg Business til at være 50 milliarder dollars. De markedspladser, hvor de digitale våben, rustninger, ansigter, frisurer eller byggegrunde og bygninger sælges, er nu begyndt at bruge blockchainteknologi for at gøre handelen sikrere og enklere. Vi tager et kig på et særdeles abstrakt marked.
 
For mange af os er vores arbejde noget ganske andet, end den måde vores forælde arbejdede på. Vi er på hele tiden, med folk i flere tidszoner, vi har måske skiftende arbejdspladser og lidt hjemmearbejde, og vi regner ikke med at have det samme job resten af livet. Vi har en langt større frihed – og et langt større ansvar – i forhold til at lære nyt og videreudvikle os selv og det projekt, vi arbejder med.

Karin Blomqvist fra Innovationcenter Denmark i Silicon Valley har en klumme i dag om fremtidens arbejde, hvor hun bl.a. fortæller om forandringerne set fra innovationens epicenter.
 
… og så skal vi også lige en tur ud i rummet. NASA har udvalgt de 5 mest lovende forslag til hvordan man kan konstruere bygninger til fremtidens kolonier på Mars. Her kan du se en video, der viser, hvordan man indretter sig med børn og have – og minus 180 grader udenfor.
 
God fornøjelse!


Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu




Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu