Nyt dansk AI-konsortium vil være verdensmester i kundesupport

Førende forskere i algoritme- og maskinlæring fra Københavns Universitet har sammen med en række private virksomheder og offentlige organisationer dannet et konsortium, der skal skabe verdens bedste kundesupport.

Danske forskere er verdensførende, når det kommer til udvikling af maskinlæring og brugen af algoritmer. Den viden skal nu udnyttes i det nydannede konsortium AMAOS, der er et partnerskab mellem private virksomheder og offentlige organisationer med det formål at gøre Danmark til ‘verdensmester i kundesupport’.

“Vi vil automatisere rutineprægede problemstillinger og blive bedre til at målrette opgaver i kundesupporten, der kræver menneskelig assistance. Det giver en gevinst for virksomhederne og for de kunder, der ringer eller skriver ind for at få support,” siger Søren Dahlgaard, medstifter af virksomheden SupWiz, hvor han er chef for AI.

Gennem avanceret maskinlæring og algoritmebehandling vil det nye konsortium udvikle intelligente værktøjer og systemer, der skal automatisere kundesupport de steder, hvor det er muligt, og effektivisere der, hvor der er behov for det.

Login