”Vi blev lidt grebet af The American Dream”

For godt to år siden deltog den århusianske intranetvirksomhed Colibo i Udenrigsministeriets bootcamp for danske startups i Silicon Valley, SCALEit. Det blev en katalysator for den unge virksomhed, som i januar fik en tocifret millioninvestering, og som nu gør klar til at udfordre Facebook.

Da Mogens Sejer Iversen og hans forretningspartner Max Schläger Nielsen tilbage i november 2014 var på træningslejr i San Francisco for at teste deres iværksætterdrømme, så deres intranetforretning markant anderledes ud, end den gør i dag.

Firmaet hed dengang Mediaworkers og håbet var på det tidspunkt, at sparring fra de helt store spillere på den amerikanske tech-scene kunne sætte gang i en videreudvikling af både strategi, koncept og virksomhedens mulighed for at skalere.

Her kun lidt over to år efter er navnet blevet til Colibo, efter en udskillelse fra digitalbureauet Mediaworkers; visionerne er justeret, og med en spritny investering i sidste måned på et tocifret millionbeløb fra en kreds af ti investorer er man pludselig på vej ud i hele verden.

Login