Ledelse af følelser

Hvor der er mennesker, er der følelser. Også på arbejdspladsen. Men hvordan håndterer topchefer følelser på en måde, de selv, medarbejderne og hele organisationen kan være i?

Ugebrevet Mandag Morgen sætter gennem interviews med ledere og topchefer fokus på emnet ledelse af følelser. Alle har på hver deres måde skulle håndtere store følelser på arbejdspladsen.


Revisorer har også følelser

Revisorer har også følelser

LEDELSE Hvis der er noget sted, hvor facaderne altid har været oppe, er det hos Deloitte. Det har været: på med uniformen, hav travlt, hast videre. Ingen tid til dyb snak. Efter mere end tyve år i revisionsforretningen fik partner Henrik Wellejus nok. Revisionsforretningen skal være bedre til at tale om følelser, og der skal sættes mere pris på værdiskabelse frem for timer.

Forbandet radio

Forbandet radio

Bortset fra militæret er der næppe andre organisationer, der har oplevet så mange dødsfald i en så ung medarbejdergruppe som Radio24syv. I stadig mere intense intervaller mistede radioen ansatte, mens kolleger stod tynget af sorg tilbage. Daværende administrerende direktør Jørgen Ramskov havde to mål for øje: Radioen skulle blive ved med at sende, men der skulle samtidig være plads til sorgen. Det hele kulminerede med radioens egen død.