Fremtidens forbrugeradfærd 2018-2019


Forbrugernes adfærd og købevaner forandrer sig i et tempo, som aldrig er set før. I takt med digitalisering og nye teknologiers indtog flyttes kundekontakten til digitale platforme, der går på tværs af landegrænser. Teknologien giver nye muligheder for personlig betjening af digitale assistenter, der kender vores præferencer og købsmønstre. De, der får andel i digitaliseringens potentiale, er dem, der forstår forbrugerens adfærd i morgen.
I Mandag Morgens nye netværk ‘Fremtidens forbrugeradfærd’ arbejder vi på at ruste ledere og beslutningstagere til at gribe de muligheder, der opstår i samspillet mellem nye typer af forbrugere og teknologier.


 
Netværksgruppens faste mødeleder er Mikkel Holm Sørensen, direktør i KL 7, som er førende inden for databaseret adfærdsdesign og kendt for at skabe store og betydningsfulde forandringer gennem ganske få ændringer i mødet med forbrugeren. Mikkel vi facilitere møderne og supplere oplæggene med konkrete indsigter i, hvordan du kan designe kundeoplevelsen på en måde, der understøtter den ønskede adfærd.

 

 

Forbrugerens rettigheder

Anja Philip, Formand for Forbrugerrådet Tænk.

Datadreven onlinehandel giver nye muligheder for detailhandlen såvel som for forbrugeren - det er både nemt, hurtigt, billigt og bekvemt. Men hvordan kan man sikre den enkelte forbrugers rettigheder i takt med, at stadig mere data og målrettet markedsføring bliver virkelighed?

Vi får besøg af Anja Philip, der som formand for forbrugerrådet Tænk vil give os et indblik i, hvordan vi kan være på forkant i forhold til at sikre forbrugernes rettigheder i en digital virkelighed.

Børsbygningen, København K, 26. februar 2019 9.30-12.30

 

Arena 2019

Som en del af dit medlemskab får du adgang til vores topmøde ”Arena 2019”, der afholdes i foråret 2019. Her vil du møde ligesindede og interessefæller – du vil opleve inspiration fra uventede områder, der kan skabe grobund for nye løsninger og samarbejder. Du bliver præsenteret for de vigtigste tendenser i version 4.0 af både samfund og industri. Vi undersøger digitaliseringens og teknologiens betydning for alle aspekter af samfundet og arbejdet, fremtidens arbejdsmarked og deraf følgende kompetencebehov, behovet for at tænke i bæredygtige løsninger, indretningen af fremtidens velfærdssamfund og udviklingstendensernes betydning for demokratiet.  


Dagen bliver fyldt med inspiration fra en lang række af de vigtigste samfundsaktører og -debattører lige nu. Programmet for dagen vil være sammensat af en række forskellige elementer; sessioner i plenum med hårdtslående keynote speakers og nyskabende formidlingsgreb. Workshops med mulighed for at dykke ned i et tema og mødes med ligesindede, der også er interesserede i at søge inspiration fra andre, der deler interesser og udfordringer. Og rig mulighed for at mødes på tværs og udvide netværket med nye kontakter, der både kan inspirere til nye løsninger her og nu, men som forhåbentlig også kan udvikle sig til nye samarbejder på længere sigt. 

Tivoli, København K, 28. marts 2019 kl. 09.00-17.00 

 

Døgnmøde 29 april

Lene Gaarde, CMO, IKEA & Simon Færch, Head of Digital Product Innovation, Coop 

Netværkets årlige topmøde finder sted på Grønbechs Hotel i Folkemødets hjemby Allinge på Bornholm. Omringet af vand og natur får du gennem et døgn mulighed for at mødes og diskutere med flere af landets vigtigste aktører. For at give de bedst mulige betingelser for at netværke suppleres det faglige program med en dejlig bornholmsk middag i hotellets spisestue og et besøg i hotelbaren, ‘Øltinget’.


Program:

•   Fly fra København til Bornholm og transport til Grønbechs Hotel, Allinge

•   Velkomst og indlogering på hotellet

•   Indlæg ved Lene Gaarde, CMO, IKEA

•   Fælles frokost

•   Indlæg ved Simon Færch, Head of Digital Product Innovation, Coop Danmark

•   Fælles middag med bornholmske råvarer i hotellets egen ‘Spisestuen’ og ‘Øltinget’

•   Overnatning med efterfølgende veltillavet morgenmad og transport hjem


Grønbechs Hotel, Allinge, Bornholm, onsdag 29. april 2019 inkl. overnatning

 

Kina – hvad kan vi lære?

Peter Hesseldahl, Redaktør: digital omstilling, Mandag Morgen

I Kina vokser markedet for e-commerce, samtidig med at de fysiske butikker følger med ved at tilbyde mere end en købsoplevelse. Gennem nye teknologier integreres online og offline på en måde, der skaber nye og bekvemmelige oplevelser for forbrugeren. På dette møde undersøger vi, hvilke innovationer og best practices, vi kan lade os inspirere af, når vi skal lægge en startegi, der tager udgangspunkt i fremtidens forbruger.

Mandag Morgens redaktør Peter Hesseldahl har lavet denne reportage om Kinas New Retail. Hesseldahl giver os her et godt indblik i, hvad forbrugerne snart vil forvente af os.    


Børsbygningen, København K, tirsdag d. 11. juni 2019 9.30-12.30

 

En sammenhængende kunderejse

Leif Bode Nielsen, Sr. Omni-Channel Manager, LEGO

Hvordan arbejder LEGO med at få deres digitale platforme til at spille sammen med butikkerne? Leif Bode Nielsen vil give os et indblik i, hvordan LEGO arbejder med kunderejser og optimering af kundeoplevelsen. Leif vil give sit bud på de mest succesfulde løsninger, og hvad de har lært undervejs.

Mandag Morgen, Ny Kongensgade, København K, 11. september 9.30 - 12.30

 

  

 Med forbehold for ændringer.