Ledelse i den digitale tidsalder


I en uforudsigelig tid hvor digital transformation påvirker alle brancher, er ledelsen vigtigere end nogensinde. Når virksomheder og deres omverden bliver mere agil, sætter det nye krav til lederen. Men hvilke udfordringer står lederne reelt overfor?

Hvordan bliver man den bedst mulige leder i den digitale tidsalder? Hvordan udvikler man forretning i overensstemmelse med den digitale udvikling? Hvordan kommunikerer man så man sikrer at medarbejdere på tværs af afdelinger, arbejder i samme retning?

Mandag Morgens nye netværk, Ledelse i den digitale tidsalder vil, med hjælp fra en række ledere og ledelseseksperter på det digitale område, behandle disse problematikker. Sammen vil netværket skabe nye løsninger og modeller for, hvordan man som leder bedst agerer i den digitale tidsalder.

På alle netværksmøder veksler vi mellem inspirationsoplæg, fælles diskussioner og refleksion i mindre grupper. Netværket modereres af Lisbeth Knudsen, chefredaktør og direktør for Mandag Morgen og bestyrelsesformand for bl.a. Det Kongelige Teater og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.

 
Responsiv ledelse i en konstant forandrende, digital verden


Erik Korsvik Østergaard, Partner, Bloch&Østergaard

Digitaliseringen har forandret vores forretningsverden. Vores krav og forventninger til medarbejdere og kunder er i konstant udvikling, og vi kan ikke nøjes med ”best practice” længere. Erik Korsvik Østergaard har de seneste fem år kortlagt det mindset og den adfærd, som tilpasningsstærke ledere har, og præsenterer her 5 designprincipper og de 5 områder de påvirker, de nye roller og adfærdsmønstre for ledere, og den nye måde at måle bundlinjen på, der nu også indeholder social kapital. Resultaterne illustreres med cases fra danske virksomheder, bl.a. Danske Bank. Hans erfaringer præsenteres også i hans aktuelle bog, ”The Resonsive Leader”. 

Børsbygningen, tirsdag 24. april 2018 kl. 09.00 – 12.00

---

Lederskab i en digital transformation  

Philip Wiig, Managing Director, Communications, Media & Technology, Quality & Risk Management, Accenture

Hvordan kan ledere bedst forberede sig til fremtiden? Hvilke aspekter bliver afgørende for ledelse i den digitale tidsalder? Det vil Philip Wiig besvare med sin mangeårige erfaring rådgivning af ledere i landets større virksomheder. 

Børsbygningen, torsdag 7. juni 2018 kl. 09.00 – 12.00

 

Døgnmøde – Grønbechs Hotel, Bornholm, mandag 27. august 2018 inkl. overnatning

LouiseDinesen PeterScharff

Louise Dinesen, chefpsykolog, Hartmanns, Peter Scharff, Chef for salg og digitale narrativer, Google Nordic

Netværkets årlige topmøde finder sted på Grønbechs Hotel i Folkemødets hjemby Allinge på Bornholm. Omringet af vand og natur får du gennem et døgn mulighed for at mødes og diskutere med flere af landets vigtigste aktører. For at give de bedst mulige betingelser for at netværke med med- og modspillere suppleres det faglige program med en dejlig bornholmsk middag i hotellets spisestue og et besøg i hotelbaren, ‘Øltinget’.

Program:

•  Fly fra København til Bornholm og transport til Grønbechs Hotel, Allinge

•  Velkomst og indlogering på hotellet

•  Formiddagsmøde og indlæg ved Louise Dinesen, chefpsykolog, Hartmanns 

I en digital hverdag der består af at være online og tilgængelig, hvor kommunikationen foregår over e-mail og sms. Hvor grænsen mellem arbejde og privatlivet bliver mere uklar, hvad vil det da sige at være en god leder? Har vi igennem den digitale udvikling glemt den professionelle nærhed i tilgangen til ledelse og måske vigtigst af alt relationen til medarbejderne? Eller kan vi gennem digitale virkemidler skabe bæredygtig udvikling mellem mennesker? Lederen er afgørende for arbejdsmiljøet og den gode udvikling i virksomheden. Louise tager udgangspunkt i arbejdsmiljø, når hun vil give sine inputs til, hvordan ledelse bedst tager sig ud i den digitale tidsalder.

•  Fælles frokost

•  Indlæg ved Peter Scharff, Chef for salg og digitale narrativer, Google Nordic

Med afsæt i Peter Scharff’s ledelseserfaring fra Google Nordic, vil der på netværksmødet blive sat fokus på de ledelsesudfordringer, som han ser i dagens og fremtidens digitale virksomheder. Digitaliseringen er ikke kun et anliggende for virksomhedens IT-afdeling. Ledelsen opgave er, at få alle medarbejdere i organisationen, uanset funktion, til at tænke digitalt og tilegne sig relevante digitale kompetencer. Men hvordan skaber man som leder en digital virksomhedskultur, hvor alle medarbejdere er involveret? Kan en sund fejlkultur med "test and learn" være vejen frem? Peter Scharff giver sit bud.

•  Fælles middag med bornholmske råvarer i hotellets egen ‘Spisestuen’ og ‘Øltinget’

•  Overnatning med efterfølgende veltillavet morgenmad og transport hjem

 

Small data

Jimmy Maymann, Chair UNLive Online, UNLive

Hvordan ser man som leder digitaliseringspotentialet i virksomheden. I en digitaliseret hverdag, er det umuligt at komme uden om ordet big data. Men hvordan sortere vi i alt den tilgængelige data, så vi forstår den og bruger den på den bedst mulige måde. Hør Jimmy Maymann fortælle hans erfaring med small data, hvilke muligheder det giver og hvorfor det er helt essentielt at fodre sine medarbejder med den korrekte data.

onsdag 3. oktober 2018, kl. 09:00 - 12:00

 

Hvordan ser den digitale fremtid ud på arbejdsmarkedet?

Thomas_Nørmark__TEDxprofilePic
Thomas Nørmark, Head of Innovation, Intelligence Nordic

Forbrugeradfærd og konkurrence ændrer sig hurtigere i dag, end vi så for bare få år siden. Big Data og kunstig intelligens har potentiale til at understøtte forretningsmæssige beslutninger i den digitale tidsalder. Thomas Nørmark giver sit bud på, hvordan big data kan bruges som ledelsesredskab.

 kl. 09.00-12.00

Med forbehold for ændringer