Aller-direktør: Vi skal turde tale om sårbarhed

Fungerer det at jonglere med begreber som sårbarhed, mod og kærlighed i sit ledelsesvokabularium? Det mener Aller-topchef Lars Sander Matjeka og især i en tid med store forandringer. Ligesom alle andre topledere styres han af nogle kontante mål, men han mener, at midlet til at nå dem handler om menneskelighed.

Når Lars Sander Matjeka, adm. direktør i Aller Media, sætter ord på sit ledelsessyn, får det ofte tilhørerne til at spærre øjnene op. Det ved han. Så han er forberedt.

“Tilgangen handler meget mere om kærlighed,” siger han og kender tydeligvis reaktionen, så han stiller derfor selv straks modspørgsmålet:

“Kan man tale om kærlighed i dansk erhvervsliv? Ja, det kan man da i høj grad. For som mennesker har vi brug for at være en del af et fællesskab og en sammenhørighed. Kærlighed er en del af det,” siger han og tilføjer: “Men det er ikke ensbetydende med, at vi ikke har kpi’er og fokus på resultater. Selvfølgelig har vi det.” 

Login