Rekruttering og karriere i 2024 kræver ’genkvalificering’

Mens nogle arbejdsgivere skal gøre sig markant mere umage for at tiltrække og fastholde arbejdskraft i det nye år, ligger der en lige så stor opgave for arbejdstagere i at holde sig opdaterede til et arbejdsmarked, hvor kompetencekravene ændrer sig på speed.

Foto: Colourbox
Stine Bjerre Herdel

Det danske arbejdsmarked er under forandring på grund af flere kræfter: De økonomiske konjunkturer, den teknologiske udvikling og den verserende værdidebat om det gode arbejdsliv vil i 2024 påvirke rekruttering på flere måder.

”Vi har længe talt om ’krigen om talenter’ – nu taler vi mindst lige så meget om ’krigen om kompetencer’,” siger Heidi Wassini.

Hun har i flere år stået for talent management, rekruttering og employer branding i en lang række store virksomheder som Telenor, Pandora, Vivino og senest madspildsvirksomheden Too Good To Go, hvor hun netop er tiltrådt i stillingen som Director of Talent Acquisition end Employer Branding. 

Vi har længe talt om ’krigen om talenter’ – nu taler vi mindst lige så meget om ’krigen om kompetencer’.

Heidi Wassini
Rekrutteringschef i Too Good to Go.

Vil du have adgang til Mandag Morgen?
Så skal du have et abonnement
Få adgang til artiklen og resten af Mandag Morgen ved at benytte knappen herunder, så kontakter vores salgsafdeling dig med et uforpligtende tilbud.

Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu

Mandag Morgen logo

Læs mindre - forstå mere

  • ChefredaktørAndreas Baumann
  • Adm DirektørAnne Marie Kindberg
  • CFOAnders Jørning
  • Ansv. ChefredaktørJakob Nielsen
  • Kommerciel direktørMichael Thomsen
  • Formand og udgiverRasmus Nielsen
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 93 93 23[email protected]CVR nr.: 38253395

Mandag Morgen leveres af Mandag Morgen ApS, der ejes af Alrow Media ApS.

Copyright © Mandag Morgen, 2024