300 iværksættere skal forløse Trygs innovation

Salg af traditionelle forsikringer er en solnedgangsforretning. Derfor lader Tryg sit hovedkontor invadere af flere hundrede startups med potentiale til at udvikle fremtidens forsikringsløsninger.

Man må gerne tegne med rød tusch på de ellers så noble glaspartier, der omkranser de små lokaler i den fløj af Trygs hovedkontor i Ballerup, der bærer navnet ’The Camp’. Man må også gerne plastre vægge og glas til med neonfarvede post-it-sedler. For her bor vel iværksættere.

Selv om de fleste af de foreløbige 141 beboere i The Camp har flere år på bagen som iværksættere, så er der stadig tale om startups, der arbejder fokuseret med lynhurtig udvikling af et såkaldt minimum viable product. Dvs. en hurtig og tidlig version af et produkt, som kastes direkte for løverne i form af de brugere, der skal vurdere, om vi har at gøre med en potentiel gamechanger eller en fiasko.

Bortset fra tuschtegninger og kulørte selvklæbende noter overalt ligner de 4.500 m2 i hjertet af Trygs i alt 64.000 m2 store hovedsæde i Ballerup mest af alt det, det også er: et veletableret forsikringsselskab. Som Christian Visti Larsen, adm. direktør for fintech-startuppen NewBanking, der bor i The Camp, udtrykker det, så emmer lokalerne mere af corporate end af pizza og cola.

Login