Bestsellers bæredygtige bestræbelser skal ramme bredt

Bestseller er den klart største danske spiller i den internationale modebranche, og virksomheden mærker klart de voksende krav om bæredygtighed. Det er en særlig udfordring i en branche, der lever af, at forbrugerne hastigt skifter til nyt. Sidste år åbnede Bestseller et laboratorium, der skal udvikle fremtidens cirkulære løsninger.

Peter Hesseldahl

I modebranchen har man, som i alle andre brancher, sin egen jargon, der er ganske præcis – hvis man forstår begreberne. 

Ét af dem er feedstock, som betegner de oprindelige materialer i produktionen – for eksempel bomuld, polyester, uld eller læder.

Et andet begreb er virgin ressourcer, altså jomfruelige materialer, der ikke har været brugt tidligere.

Vil du have adgang til artiklen?
Så skal du have et abonnement
Mandag Morgen giver dig solid viden om de centrale spørgsmål, der forandrer samfundet. Her får du dybde og sammenhæng, så du kan læse mindre og forstå mere.

Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu

Mandag Morgen logo

Læs mindre - forstå mere

  • ChefredaktørAndreas Baumann
  • Adm DirektørAnne Marie Kindberg
  • CFOAnders Jørning
  • Ansv. ChefredaktørJakob Nielsen
  • Kommerciel direktørMichael Thomsen
  • Formand og udgiverRasmus Nielsen
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 93 93 23[email protected]CVR nr.: 38253395

Mandag Morgen leveres af Mandag Morgen ApS, der ejes af Alrow Media ApS.

Copyright © Mandag Morgen, 2024