Et godt råd til danske startups: Go east

I det klassiske iværksættereventyr tager den lille startup til Silicon Valley og finder investorer og et kæmpe marked i USA. Men eventyrlystne iværksættere bør kigge mod Asien, som bugner af muligheder. Danske startups er generelt ikke særlig internationalt orienterede – og Asien er stort set ikke på landkortet.

Markederne i Asien er langt større, vækstraterne er højere, og adgangen til investeringer nærmer sig hastigt amerikanske niveauer. For de fleste startups er det imidlertid langt mere kompliceret at forsøge sig i lande som Kina, Indien eller Japan. For hvordan skal man gå til værks?

Det er præcis den problemstilling, der er baggrunden for projektet Innovation Lab Asia. TechBBQ, som arrangerer et stort årligt træf i København for startups og investorer, som i år løber af stablen 18.-19. september, er gået sammen med Asia House, en organisation, der støtter forbindelsen mellem erhvervslivet i Danmark og Asien, om at kortlægge innovationsmiljøerne i Asien for at gøre det lettere for danske startups at forsøge sig derude.

Login