Haves: legetøj Ønskes: kunder

Ingen leg Aldrig er der blevet brugt så mange penge på børn … . . . men legetøjsindustrien går glip af væksten På trods af stigende forbrug blandt børn og unge kæmper legetøjsbranchen med stagnation. Målgruppen svinder ind, industrien består af mange spillere, og konkurrencen er benhård. Imens oplever konkurrerende brancher som spil- og videoindustrien årlige væksrater på op mod 35 pct. “Det er en meget voldsom udfordring, vi står over for, ” siger koncerndirektør i LEGO Mads Nipper: “Vi har brug for et paradigmeskift i legetøjsindustrien. ” Legetøjs- og innovationseksperter forklarer nedturen med, at branchen har produktudviklet for traditionelt og forsømt den langsigtede innovation. Og så savner legetøjsproducenterne en forståelse for den markante ændring, som børns hverdag har undergået siden 1950’erne. “Industrien opfinder behov til børn, der ikke findes, ” siger Mikkel B. Rasmussen, partner i innovationsvirksomheden ReD Associates.


Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu




Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu