Techtendenser af 
Peter Hesseldahl

Hvilken ansigtscreme bruger din digitale tvilling?

En dansk startup bruger kunstig intelligens til at finde den rigtige hudcreme til hver enkelt kunde. Sammensætningen af cremen kan tilpasses i takt med, at kundens liv forandrer sig. Man kunne såmænd kalde det ’hudpleje as a service’.

Der står sikkert for mange penge forskellige cremer ude ved toiletspejlet – men virker de? Og den nye, flotte creme, du køber i butikken – hvad ved du egentligt om, hvad den gør ved din hud?

Nøie, en danske startup, der fremstiller hudcreme, bruger kunstig intelligens og løbende indsamling af data fra kunderne til at levere cremer, der er personligt tilpassede, og som forandres i takt med brugernes liv og behov. 

Nøie har skabt en forretningsmodel, der er fuldstændig baseret på digitalisering. Firmaet sælger udelukkende gennem deres website, hvor brugernes oplevelse starter med, at de svarer på en lang række spørgsmål om alder, hudfarve, hudproblemer og livsstil. 




Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu