Opråb til designere og direktører

Fordomme om design Danske virksomheder halter bagud med at integrere design i forretningen Gensidige fordomme hæmmer udviklingen Det haster med at få danske designere og direktører til at finde sammen. Trods gode muligheder er det endnu ikke lykkedes danske virksomheder at integere designere i forretningen. Undersøgelser viser ellers, at det netop er godt for forretningen: Bruttoresultatet vokser med ca. 22 pct. hos virksomheder, der bruger design strategisk. Men de gensidige fordomme mellem de to professioner trives fortsat. “På den side står billedet af en sortklædt, formummet kunstner og på den anden side en kapitalistisk købmand, der kun tænker på profit, ” siger forskingschef i Dansk Erhverv Jannik Schack Linnemann. For de udenlandske virksomheder og designere har forstået budskabet, og danske designere og virksomheder risikerer at blive udkonkurreret af de mange tusinde designere, der hvert år uddannes i Østen.


Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu




Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu