"Jeg er målløs over, hvad medarbejdere ikke fortæller til deres leder"

Der er stor forskel på, hvordan ledelsen tror, det går med medarbejderne, og hvordan det egentlig går. Det oplever erhvervscoach Anne Randbo Back næsten hver eneste gang, hun kommer på besøg i en virksomhed. Og det koster på effektivitet og trivsel ikke at tage de rigtige samtaler, advarer hun.

Hun ser det stort set alle steder: Lederne oplever, at det går fint med teamet, men sandheden er en anden. For der er masser af problemer, som medarbejderne typisk ikke går til deres leder med, oplever HR-konsulent, Anne Randbo Back. 
Hun ser det stort set alle steder: Lederne oplever, at det går fint med teamet, men sandheden er en anden. For der er masser af problemer, som medarbejderne typisk ikke går til deres leder med, oplever HR-konsulent, Anne Randbo Back. Foto: PR
Stine Bjerre Herdel

Hvis bare du vidste, hvordan det egentlig står til hos de ansatte.

Anne Randbo Back ringer mig op en dag, fordi hun har et vigtigt budskab, hun ikke kan holde til at gå alene med længere.

”Jeg møder medarbejdere, der fortæller, at de kaster op inden et kundemøde. Eller som har fået en opgave, de bruger fire gange så lang tid på, som de burde, fordi de er bange for at lave fejl. Eller som føler sig ensomme og inkompetente hver eneste dag på arbejde. Men problemet er, at ingen af dem kunne finde på at sige det til deres leder,” siger hun. 

Om Anne Back

Anne Back er selvstændig erhvervscoach og ledelseskonsulent. Hun har tidligere arbejdet som Communications & Marketing Manager, samt som HR & Communication Manager.

Hun er og har været medlem af en række bestyrelser og advisory boards.

Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu