”Jeg vil være kommunaldirektør i en kommune, der tør lytte til borgerne”

POLITIK OG VELFÆRD Hvad er de gode – og hvad er de dårlige erfaringer fra coronakrisen? Fredericia Kommune er gået systematisk til værks for at finde svar – og har fået input fra over 5000 borgere, der er kogt ned til et idékatalog. Den fremgangsmåde kan være med til at ændre kommunen og organisationen, mener kommunaldirektør Annemarie Zacho-Broe. 

Foto: Claus Fisker
Jens Reiermann

I de sidste to uger af juni endevendte mere end 5000 borgere i Fredericia Kommune deres hjerner for at give bud på, hvad kommunen kan lære af coronaens første bølge.

Borgerne skulle fortælle om både de gode og de dårlige erfaringer i det, der er blevet til en af de mest omfattende evalueringer af en kommunes arbejde under coronakrisen.

Det er der kommet et omfattende idékatalog ud af. “7000 stemmer” hedder kataloget, som har taget navn efter byens postnummer og præsenterer i alt 11 temaer, som borgernes erfaringer samler sig om. De otte er positive, de tre negative.

Vil du have adgang til Mandag Morgen?
Så skal du have et abonnement
Få adgang til artiklen og resten af Mandag Morgen ved at benytte knappen herunder, så kontakter vores salgsafdeling dig med et uforpligtende tilbud.

Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu

Mandag Morgen logo

Læs mindre - forstå mere

  • ChefredaktørAndreas Baumann
  • Adm DirektørAnne Marie Kindberg
  • CFOAnders Jørning
  • Ansv. ChefredaktørJakob Nielsen
  • Kommerciel direktørMichael Thomsen
  • Formand og udgiverRasmus Nielsen
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 93 93 23[email protected]CVR nr.: 38253395

Mandag Morgen leveres af Mandag Morgen ApS, der ejes af Alrow Media ApS.

Copyright © Mandag Morgen, 2024