Amerikansk ekspert: Amazon er en gave til forbrugerne – og detailbranchen

I kølvandet på Amazons indtog i USA er der opstået nye butikskoncepter, som udnytter e-handelsgigantens svagheder, og det er en gave til forbrugerne, mener amerikansk ekspert i detailhandel. De store varehusmiljøer kan dog godt begynde at se sig over skulderen.

Det skorter ikke på dommedagsprofetier, når talen falder på e-handelsgiganten Amazons forventede snarlige ankomst i Danmark.

Men kunne man forestille sig, at de faktiske udsigter er helt anderledes? At Amazon faktisk er en gave til både forbrugerne og detailbranchen? Det perspektiv er ikke udbredt i den danske debat, men det er det til gengæld i USA, hvor Amazon har opbygget en enormt magtfuld position inden for onlinehandel.

En af dem, der turnerer rundt med det optimistiske budskab, er Lee Peterson. Han er direktør for WD Partners, et konsulenthus med fokus på detailbranchen, og benyttes jævnligt som ekspert i anerkendte medier som New York Times og Wall Street Journal.

Login