Revisorer har også følelser

LEDELSE Hvis der er noget sted, hvor facaderne altid har været oppe, er det hos Deloitte. Det har været: på med uniformen, hav travlt, hast videre. Ingen tid til dyb snak. Efter mere end tyve år i revisionsforretningen fik partner Henrik Wellejus nok. Revisionsforretningen skal være bedre til at tale om følelser, og der skal sættes mere pris på værdiskabelse frem for timer.

Du kender sikkert de organisationer, hvor alle på forunderlig vis har travlt. Altså: alle. De iler rundt som myrer i deres tue, og de travleste er de største helte. De travleste smider flest timer på arbejdet, og derfor må de også gøre arbejdet bedst. Og så taler de ofte ret meget om, hvor evigt travlt de har.

Henrik Wellejus, partner og leder af revisionsforretningen i Deloitte Danmark, har selv været en af myrerne. Han piskede bare fra det ene møde til det andet, hans kalender var fyldt fra syv morgen til syv aften, og der var ingen pauser imellem. Hans ansatte kunne booke en tid hos ham til om tre uger, og det galt for den sags skyld også hans tre sønner. ”Der var knald på,” kalder han det selv.

Login