Robotterne Herman, Lara og Aga klarer Airhelps kedelige arbejde

Tre robotter har på halvandet år automatiseret en tredjedel af arbejdet i AirHelp. Om to år vil det være 80 pct., forventer grundlægger og direktør Henrik Zillmer. Det handler om at se automatiseringen som et flow af mange forskellige processer, hvor robotter sættes ind udvalgte steder, siger han.

350 millioner dollar i erstatninger til 5 millioner flypassagerer fra 188 lande.

Det er nogle imponerende tal, grundlægger og direktør Henrik Zillmer nævner om sin kun fem år gamle virksomhed AirHelp, da Mandag Morgen møder ham på en burgerbar i Københavns Lufthavn en snehvid dag i marts, inden han endnu en gang selv skal indfinde sig i et flysæde.

Siden Henrik Zillmer sammen med bardomsvennen Nicolas Michaelsen i 2013 grundlagde AirHelp, der mod et gebyr hjælper flypassagerer med at indkræve erstatninger for forsinkede og aflyste fly, har hans egen personlige rejseaktivitet været enorm. På hans mobiltelefon og ved hjælp af AirHelps nylancerede app, MyTraveler, kan man se, at han alene de sidste tre år har befundet sig over 60 døgn i et fly og tilbagelagt afstande svarende til at flyve 24 gange rundt om jorden.

Login