Rekruttering og karriere i 2024 kræver ’genkvalificering’

Mens nogle arbejdsgivere skal gøre sig markant mere umage for at tiltrække og fastholde arbejdskraft i det nye år, ligger der en lige så stor opgave for arbejdstagere i at holde sig opdaterede til et arbejdsmarked, hvor kompetencekravene ændrer sig på speed.

Foto: Colourbox
Stine Bjerre Herdel

Det danske arbejdsmarked er under forandring på grund af flere kræfter: De økonomiske konjunkturer, den teknologiske udvikling og den verserende værdidebat om det gode arbejdsliv vil i 2024 påvirke rekruttering på flere måder.

”Vi har længe talt om ’krigen om talenter’ – nu taler vi mindst lige så meget om ’krigen om kompetencer’,” siger Heidi Wassini.

Hun har i flere år stået for talent management, rekruttering og employer branding i en lang række store virksomheder som Telenor, Pandora, Vivino og senest madspildsvirksomheden Too Good To Go, hvor hun netop er tiltrådt i stillingen som Director of Talent Acquisition end Employer Branding. 

Vi har længe talt om ’krigen om talenter’ – nu taler vi mindst lige så meget om ’krigen om kompetencer’.

Heidi Wassini
Rekrutteringschef i Too Good to Go.




Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu