De vil gøre op med ”et boyband af gamle, grå mænd”

Små, nye konsulenthuse italesætter fællesskab, meningsfuldhed, menneskelighed og formål og ønsker at gøre op med den mere traditionelle, stærkt preformancedrevne tilgang til management consulting. Her lander nogle af de konsulenter, som ikke har lyst til at passe ind i formen hos de større huse.

Foto: Voluntas og PR
Stine Bjerre Herdel

”Vi forsøger proaktivt at støde de traditionelle arbejdsformer fra os og ser vores organisation mere som et laboratorium for udvikling af menneskeligt potentiale,” siger Nicolai Ellemann Iversen, som har titel af Chief Philosophy Officer & Associate Partner i konsulenthuset Voluntās.

Voluntās kommer af latin og betyder meningsfuldhed, og konsulentvirksomheden rådgiver virksomheder, fonde, ejerkredse, bestyrelser og ledere i, hvordan man ”skaber, tilpasser og driver meningsfulde organisationer, brands, samt bidrager til samfundet og planeten”.

De kreative stillingsbetegnelser og organisationsbegreber er udbredte i Voluntās, der fra starten har haft et ønske om at lave en virksomhed, der tænkte helt anderledes. 

Jeg tror, det handler om, at vi gør os ekstremt umage med ikke at skabe en kultur, hvor vi blot gør, som vi plejer i branchen.

Nicolai Ellemann Iversen
Chief Philosophy Officer & Associate Partner

Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu