Seniorernes egne erfaringer: ”Man skal jo lytte til hinanden”
Det kan være markant karriereforlængende at få taget samtalen om, hvordan man gerne vil arbejde, når man kommer på den anden side af de 60 år. Det har tre erfarne medarbejdere oplevet, og her deler de deres bedste råd til, hvordan man tager samtalen om senkarrieren, så det gavner både medarbejder og virksomhed.
- Aldersdiskrimination: ”Det er svært at tro, at der bare er tale om tilfældigheder”
- Sådan talentudvikler og fastholder du seniormedarbejdere
- Seniorernes egne erfaringer: ”Man skal jo lytte til hinanden”
- Fordomme og usikker ledelse blokerer for seniorstyrken
- Karrierekamæleonen Antorini prikker hul på arbejdslivets fastlåste forestillinger
Stine Bjerre Herdel
LedelsesredaktørKaren Bonnis, kommunikationskonsulent, AP Pension
Alder: (snart) 67
Karens job i AP Pension før og nu
Jeg er kommunikationskonsulent, og jeg laver det samme som før, men mine ønsker og behov gik på nedsat tid og mere fleksibilitet. Så jeg er gået ned på 30 timer og er flyttet til Kolding, og så pendler jeg to-tre dage om ugen. Det var efter aftale med min chef, der gerne vil have, at jeg stadig er fysisk til stede på kontoret, og det er jeg faktisk glad for, det er jo rart at være en del af et fællesskab.