Neutral er klar til at erobre verden

En af de 10 virksomheder, som er med, når opløbet til Sustainia Award 2013 præsenteres i FN i denne uge, er dansk. Christina Larsen og Lars Bech har gjort den grønne omstilling til en god forretning med virksomheden Neutral, der bl.a. leverer bæredygtigt arbejdstøj til medarbejderne hos Spotify.

Neutral er en af den slags virksomheder, Danmark skal leve af i fremtiden. På et tidspunkt, hvor store fast fashion-kæder presser deres leverandører stadig hårdere på pris, farveudvalg og hurtig levering, har Neutral valgt at gå den stik modsatte vej.

Den lille københavnske tekstilvirksomhed har indset, at bæredygtighed, ressourcebevidsthed og social ansvarlighed ikke alene er en nødvendighed, hvis verdens befolkning skal kunne leve af og med klodens ressourcer. Tværtimod har de to ejere, Christina Larsen og Lars Bech, brugt netop bæredygtigheden, ressourcebevidstheden og den sociale ansvarlighed som centrale byggesten i skabelsen af brandet Neutral.

Når man køber en t-shirt, poloshirt eller sweatshirt hos Neutral, køber man ikke bare en beklædningsgenstand. Man køber et produkt med garanti for, at der i alle led af produktets værdikæde – fra dyrkning af bomulden over spinderiet til syning og distribution – er taget hensyn til miljø, ressourcer og mennesker. Og flere og flere køber Neutral.

Login