CEO på Facebook og Twitter kan styrke bundlinjen

Salget går op, når direktøren viser virksomhedens ansigt på Facebook og Twitter. Det skaber tillid hos forbrugerne, viser nye undersøgelser.

Mange af landets administrerende direktører skal måske overveje en ekstra gang, om ikke de skal springe om bord på de sociale medier som Facebook og Twitter og dermed komme tættere på både deres medarbejdere og kunder. Flere nye undersøgelser viser, at det godt kan betale sig.

Mens forbrugerne og medarbejderne i stor stil er hoppet om bord, så holder de administrerende direktører sig stadig tilbage. Halvdelen af befolkningen er i dag på Facebook, og mere end 37 pct. bruger Twitter. Men hos virksomhederne i Fortune 500 er det kun 7,6 pct. af de administrerende direktører, der er til stede på Facebook, 4 pct. bruger Twitter, og mindre end 1 pct. bruger Google Plus.

LinkedIn er det eneste sociale netværk, hvor direktører er lidt forud for den generelle befolkning, konkluderer en rapport fra webmediet CEO.com og business intelligence-virksomheden DOMO. 26 pct. af direktørerne bruger LinkedIn, mens det for befolkningen som helhed kun er godt 20 pct.

Login