Destination Danmark

Med en målrettet satsning på turismen og den nye oplevelsesøkonomi kan Danmark få del i dette globale vækstmarked.

Moderne mennesker elsker at rejse. Allerede i dag står turismen for ca. 9 pct. af det globale bruttonationalprodukt, og i fremtiden vil andelen blive endnu større. Turismen er blevet en vigtig del af folks identitet og livsstil, og det globale turisme­marked er et blåt ocean af enorme vækstmuligheder.

Med en målrettet satsning på turismen og den nye oplevelsesøkonomi kan Danmark få del i dette globale vækstmarked. Men det er en stor og krævende udfordring. I de sidste årtier har Danmark tabt markedsandele i kampen om udenlandske turister, og der findes ingen enkle og lette genveje.

Vi har her samlet en række analyser, der viser at der er gode muligheder for at vende de seneste års markedsdyk til en ny positiv vækstspiral for dansk turisme.

Hent PDF


Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu




Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu