Impact-iværksætteren sælger først og fremmest forandring

Impact-iværksætterne er i gang med at erobre erhvervslivet. De vil finde bæredygtige løsninger på systemiske problemer. Og så vil de finde en dybere mening med et langt arbejdsliv. 

Simon Friis Date

De bliver kaldt en ny generation af iværksættere. Mens de er blevet voksne, er klimaforandringer, biodiversitetskrise, social ulighed og mange andre samfundsproblemer gået fra at være noget, nogen bekymrede sig om, til noget, de fleste kunne konstatere.

Verdens politiske ledere har gennem 17 verdensmål besluttet blandt andet at udrydde fattigdom og sult, bekæmpe klimaforandringer, sikre anstændige jobs til alle og promovere ligestilling mellem kønnene.

De træder ind på et helt andet arbejdsmarked end deres forældre. Men hvem er impact-iværksætterne? Og adskiller de sig egentlig væsentligt fra tidligere generationer? 

Vil du have adgang til artiklen?
Så skal du have et abonnement
Mandag Morgen giver dig solid viden om de centrale spørgsmål, der forandrer samfundet. Her får du dybde og sammenhæng, så du kan læse mindre og forstå mere.

Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu

Mandag Morgen logo

Læs mindre - forstå mere

  • ChefredaktørAndreas Baumann
  • Adm DirektørAnne Marie Kindberg
  • CFOAnders Jørning
  • Ansv. ChefredaktørJakob Nielsen
  • Kommerciel direktørMichael Thomsen
  • Formand og udgiverRasmus Nielsen
AdresseNy Kongensgade 101472 København KTlf. 33 93 93 23[email protected]CVR nr.: 38253395

Mandag Morgen leveres af Mandag Morgen ApS, der ejes af Alrow Media ApS.

Copyright © Mandag Morgen, 2024