Impact-iværksætteren sælger først og fremmest forandring
Impact-iværksætterne er i gang med at erobre erhvervslivet. De vil finde bæredygtige løsninger på systemiske problemer. Og så vil de finde en dybere mening med et langt arbejdsliv.
- Impact-iværksætteren sælger først og fremmest forandring
- Perfekt timing og penge nok: Fra grøn startup til global unicorn på fire år
- Penge og purpose: Seriøse investorer flokkes om bæredygtige iværksættere
- Brug nu pengene til noget fornuftigt
- Norden investerer stort i impact
- Man skal kunne bevise sin impact
- Nu begynder investorerne også at tro på de sociale impact-iværksættere
- ”Det er ikke et ansvarsfrit kollektiv”
- Medie-startup vil holde øje med rige fonde og gode viljer
Simon Friis Date
JournalistDe bliver kaldt en ny generation af iværksættere. Mens de er blevet voksne, er klimaforandringer, biodiversitetskrise, social ulighed og mange andre samfundsproblemer gået fra at være noget, nogen bekymrede sig om, til noget, de fleste kunne konstatere.
Verdens politiske ledere har gennem 17 verdensmål besluttet blandt andet at udrydde fattigdom og sult, bekæmpe klimaforandringer, sikre anstændige jobs til alle og promovere ligestilling mellem kønnene.
De træder ind på et helt andet arbejdsmarked end deres forældre. Men hvem er impact-iværksætterne? Og adskiller de sig egentlig væsentligt fra tidligere generationer?