Techtendenser af 
Peter Hesseldahl

Nu er det voksen-baby der bestemmer

DIGITAL OMSTILLING Mobiltelefonerne har lært forbrugere, at de kan få opfyldt deres behov omgående – så hvorfor ikke forlange det samme i alle de situationer, hvor man er bruger? Det kan virke som en forkælet indstilling, men hvis man vil klare sig som virksomhed, er man nødt til at føje de nye ”voksen-babyer”, siger forfatteren til en ny bog om fremtidens virksomheder.

”Vi står overfor en ny type personlighed; jeg kalder den voksen-baby,” siger Jacob Johansen, der i en ny bog beskriver den nye type forbruger, og hvad det kræver af virksomheder at sælge til ham eller hende: 

”Voksen-baby er opstået, fordi vi alle sammen har fået en mobiltelefon, der giver os omgående adgang til alle internettets tjenester og oplevelser. Voksen-baby har vænnet sig til at få præcis, hvad den vil have, uden at vente. Voksen-baby er omtrent lige så rimelig som et almindeligt spæd­barn. Den helmer ikke, før den har fået sin vilje. Til gengæld kan voksen-baby formulere sig formfuldendt, og den ved, hvordan man deler sine synspunkter med potentielt tusindvis af andre voksen-babyer.”

Virker det bekendt? Vi er alle, mere eller mindre, blevet voksen-babyer, siger Jacob Johansen:




Få Mandag Morgens overskrifter direkte i din mail.

Tilmeld dig nyhedsbrevet nu